czwartek, 9 grudnia 2010

Proceder kradzieży kont

Chomikuj.pl, a raczej jego społeczność, bywa bardzo zaskakująca. I tak właśnie jest w tym przypadku. Parę dni temu, zacząłem dostawać informacje od wybranych użytkowników o nowym procederze jaki pojawił się w portalu.

Kto kradnie chomikowe konta?


Tego nie wie nikt. Ktoś jednak to robi. Ciekawe czy taki delikwent (lub delikwentka) zgaduje hasła, domyśla się, czy może wykorzystuje luki w zabezpieczeniach skryptu serwisu chomikuj.pl?
A może to Wy jesteście chciwi i naiwni - dlatego kradną Wam konta? Udowodnię, że jesteście bardzo naiwni w dalszej części tego tekstu.
Jedno jest pewne - jak tak dalej pójdzie, chomikowa społeczność zacznie się kurczyć.

Użytkownik nieistniejącego (skradzionego) już konta Karolina2411 skomentowała sprawę krótko:

.. budowałam swojego chomika ponad 2 lata i co? I nic z tego nie mam. Po moim koncie pozostało tylko wspomnienie.. Teraz nie wiem czy jeszcze kiedykolwiek zechcę tworzyć od nowa swój profil, ponieważ włożyłam w to cenny czas i serce.. Mój profil to dla mnie wielka strata. Nikomu nie życzę takiej "przygody" na chomiku...

Niektórzy użytkownicy pieczołowicie gromadzą swoje pliki przez nawet kilka lat, poświęcając przy tym swój wolny czas. Nie trzeba chyba dodawać, że osoby dbające o rozwój swojego konta skrupulatnie przygotowujący opisy plików w html'u, mogą się czuć bardzo rozgoryczone po takiej stracie.

Co oferuje nam administracja portalu?


Na pewno pomoc w zakresie blokady skradzionego konta i nałożenia nań przekierownia do naszego nowego konta. Tak - nowego, bowiem nie odzyskamy skradzionego konta, ani zawartych tam plików.
Więcej informacji oraz pomocy uzyskacie pisząc do administratora wysyłając mu prywatną wiadomość.

Jak możesz się zabezpieczyć?


Sprawdź swoje hasło! Dobrze skonstruowane hasło powinno zawierać minimum 8 znaków składających się z cyfr oraz małych i dużych liter. W haśle nie wolno podawać dat, swoich personaliów, nazwy profilu, ani żadnej nazwy zawartej w naszym adresie e-mail.

Nikomu nie podawaj swojego hasła!


Nie rób tego nawet za "gruszki na wierzbie"!. Niestety co poniektórzy z Was owe gruszki bardzo chcieli mieć. Efektem była utrata własnego konta i lat pracy nad swoim profilem. Tu macie przykład bezmiaru ludzkiej głupoty:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:zc2Ewg2TX58J:free_punkty.republika.pl/+http://free_punkty.republika.pl/&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

UWAGA! Na podanej wyżej stronie nie podajemy żadnych danych! Służy ona tylko do celów informacyjnych. Nie otrzymasz tam nic co miało by Cię uszczęśliwić.

Jednak ktoś z Was skorzystał z tej strony i pożegnał się z kontem nie otrzymawszy ani jednego pkt. Naiwność? Chciwość? Głupota? A może 3 w 1?

4 komentarze:

  1. MOJE ZDANIE NA TEMAT OSTATNICH KRADZIEZY I WLAMAN NA KONTA JEST SPRAWA JASNA MIANOWICIE WLAMANO SIE DO MNIE NA MOICH OCZACH I DOKONANO PRZELEWU PUNKTOW NA FIKCYJNE KONTO ,NIKT NIE ZNAL MOICH DANYCH HASEL,ADRESU EMAIL ,HASLA MOJEGO NIE MOZNA BYLO ZLAMAC METODA PROB I BLEDOW ZAWIERALO BOWIEM 27 ZNAKOW I NIE KOJARZYLO SIE Z MOIM KONTEM ITP WNIOSEK JEDENHASLO ZOSTALO WYLUDZONE.JAK? TOP LISTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!WCHODZAC CZY TEZ ZAPISUJAC SIE NA KTORAS Z NICH JEST SIE ZALOGOWANYM NA SWOIM KONCIE NIE TRUDNO JEST WIE WYLUDZIC TO CO NIE ZBEDNE DO WLAMANIA ,PRZEZ BLISKO DWA LATA NIGDY NIE BRALEM UDZIALU W TOP LISTACH NAWET NIE ZAGLADALEM NA NIE WYSTARCZYL JEDEN RAZ I JUZ KTOS BYL NA MOIM KONCIE I JE OKRADL,PUNKTY ODZYSKALEM PO KILKU GODZINACH I WSZYSTKIE ZAMIENILEM NA TRANSWER ZMIENILEM WSZYSTKO CO MOZLIWE ABY NIE DOPUSCIC DO PONOWNEJ WIZYTY ZLODZIEJA A NA TOP LISCIE W TEN CZY INNY SPOSOB SIE JUZ NIE ZNAJDE ,POZDROWIONKA
    AZAZELANGEL2000

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, mi przytrafiło się coś w podobiu... Dzisiaj a tak dokładnie to już wczoraj chce się zalogować i nie mogę, złe hasło. Szybko wziąłem "zapomniałem hasła" i wysłali mi na maila link, z którego szybko zmieniłem hasło. Nie poniosłem dużej szkody, bo zniknęło moje 4 GB transferu i ktoś wymienił punkty na dodatkowe 5GB. W momencie gdy już byłem zalogowany na chomiku to ta "osoba" również na nim była bo widziałem jak transfer znika. Na wszelki wypadek wszystkie punkty przelałem na chomika mojej znajomej. Jak na razie jest spokój. A jeszcze dodatkowo w statystykach licznika gdzie zazwyczaj pokazuje się adres IP, z którego były zalogowania w tych godzinach w tym miejscu gdzie ten adres powinien być był napis "unknown" czyli nieznany...

    OdpowiedzUsuń
  3. adrian23471@gmail.com25 stycznia 2011 22:40

    o to tak jak mi włamał mi sie na chomika z top listy i zrobił zrzuty ekranu nastepnie napisał do mnie z adresu www.mariuszioo@wp.pl ze jesli nie bede przelewał mu punktów to zablokuje mi chomika i napisał do administracji ze to jego konto dodał zrzuty ekranu i mi zablokowali pisze do nich z 50 emailów nawet dałem zrzut zmiany emaila z 2008 roku i nic nie ma zadnego odzewu podałem nawet jaka miał nazwe poczatkowa mój chomik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze że opisujesz taki proceder właśnie mnie poprosił o screena mojej gry dokładnie z tego maila niezły oszust

      Usuń